fbq('track', 'ViewContent');

PlayGround i els nous formats que vénen

Coneixeu PlayGround? Són vídeos amb missatges breus i clars, oferts en un format quadrat (1:1), optimitzat per a ser consumit i fàcilment compartit a través de les xarxes socials, especialment a Facebook. Aquesta és la nova manera de consumir informació de l’anomenada Generació Z, que no té res a veure amb en Mazinger Z, sinó que designa a la generació de joves nascuts a partir del 1995 i a principis del 2000. Reben el nom per seguir cronològicament a la Generació Y, també batejada com a Millennials, que són els nascuts entre 1980 i 1995, aproximadament.

Les dues generacions, la Y i la Z, comparteixen molts trets. De fet, hi ha persones que poden ser agregades a qualsevol de les dues, segons diu Raquel C. Pico (de @PuroMarketing) en aquest interessant article: Com la Generació Z es diferencia dels Millennials. També se’ls coneix com a nadius digitals, per l’ús que fan a tothora de les TIC, des dels primers anys de vida.

Així doncs, mica en mica, aquests nous formats, i la manera de consumir-los, aniran imposant-se a Internet i a les xarxes socials. De fet, moltes marques, empreses, mitjans de comunicació, museus i altres ja s’estan adaptant a aquesta nova forma de consum, conscients que una gran part del mercat no consumeix res més. I és que avui, a les portes de 2017, la Generació Z ja està deixant enrere l’adolescència per entrar a la universitat i començar a lluitar per accedir al mercat laboral.

Però, com és la Generació Z? Diferents estudiosos en destaquen, com a trets psicològics positius, la seva capacitat per aprendre noves tècniques, treballar en equip i mostrar-se flexibles, així com la igualtat entre gèneres. Com a trets negatius, destaquen per la seva incapacitat per mantenir l’atenció durant períodes de temps perllongats, pel menor valor atorgat a l’educació o la cultura i per la menor implicació en causes col·lectives polítiques.

PlayGround, però també la BBC, The New York Times, Al Jazeera, la revista 5W o el Museu Guggenheim de Bilbao ja han començat a experimentar en aquest tipus de formats, com podeu llegir en aquest post Exemples de noves narratives i formats de contingut multimèdia, de El Blog de GUK, publicat per Raúl López de Gereñu. En ells, el vídeo és el rei i els missatges són breus i clars, intentant sempre tocar la fibra, però amb poca substància i aprofundiment, i estan optimitzats per ser compartits a la resta de xarxes amb un clic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest web utilitza cookies per tal que vostè gaudeixi d'una millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi a l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies