fbq('track', 'ViewContent');

La comunicació del futur: Persones o robots?

Slider13

La secció de tecnologia del Diari ARA –un dels espais de consulta referents de Vilaniu Comunicació– publicava el mateix dia, el passat 30 d’agost, dues notícies que, amb les seves diferències i matisos, venien a parlar del mateix: de si la gestió de la comunicació del futur quedarà en mans de les persones…o dels robots?

L’Albert Cuesta, periodista, analista, traductor i columnista de tecnologia del Diari ARA, ens animava a contractar els serveis d’un robot perquè ens ajudés a contestar l’ingent volum de correus electrònics que rebem per vacances. A l’article Massa correu per vacances? Deixeu-l’hi a un robot, Cuesta presenta el servei de Noysi que “proposa evitar l’allau de missatges pendents substituint l’asincronia del correu electrònic per la comunicació en temps real mitjançant una plataforma corporativa de xat amb gestió de fitxers adjunts integrada”. No és ni ciència-ficció ni el futur… L’aplicació mòbil Inbox de Google, com també ens recorda Albert Cuesta, ja ofereix una funció que ens proposa fins a tres respostes al missatge que acabem de llegir, i ens estalvia la feina de respondre. N’hi ha d’altres, com el servei Boomerang, de l’empresa Baydin, pensat per automatitzar les bústies de Gmail i Outlook. Ara fa poc l’empresa ha presentat Boomerang Respondable que, amb l’ajuda de la intel·ligència artificial, proposa en temps real millores en l’estil de redacció del correu: una mena de negre que et millora els escrits…si el que busques és que tinguin resposta. Flipant!

L’altra article al que feia referència (Facebook substitueix l’equip que filtrava les notícies per un algoritme… i el resultat és el caos) parla del daltabaix que ha experimentat Facebook en canviar l’equip que filtrava les notícies per un algoritme. Uns mesos després que es filtrés a la premsa que un equip de persones de Facebook editava les notícies destacades que surten al mur dels usuaris de la xarxa social, la companyia nord-americana va decidir acomiadar-los i substituir-los per un…algoritme. El canvi, que es va fer efectiu divendres passat, va provocar un autèntic caos, ja que el robot va seleccionar una publicació que insultava a una columnista pro Donald Trump, va publicar un vídeo d’un home masturbant-se amb un sandvitx de pollastre del McDonalds, i va difondre una notícia falsa.

El problema de fiar-ho tot a l’algoritme i als robots, pel que s’ha vist, és que el fet de triar notícies falses, d’insults o masturbacions no és deu a un caos ni a un error, sinó que és el fidel reflex de les preferències dels lectors.

I vosaltres, de qui us fieu més?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *